Editorial 2012


“Consiliul Elevilor - o punte pe calea succesului”

Consiliul Elevilor reprezintă, în ansamblul lui, vocea tuturor elevilor ce se face auzită, atât pe plan local cât şi la nivel naţional.
Pot afirma cu certitudine că, datorită acestei forme de organizare, am avut șansa de a-mi deschide noi oportunități, cu totul aparte, pline de dinamism şi creativitate. Însă toate acestea nu se pot realiza de la sine, sprijinul colegilor, a membrilor CŞE a fost unul crucial, cooperarea şi ducerea la bun sfîrşit a tuturor activităţilor propuse fiind răsplătite pe măsură.
A face parte din CŞE nu înseamnă a deţine un anumit privilegiu sau mândria de a ocupa o funcţie care te face popular, ci presupune o muncă voluntară, activitate care doreşte să implice cât mai mulţi elevi pentru a le demonstra că şi noi ne putem exprima liber punctul de vedere.
Sunt preşedintele Consiliului Elevilor din Liceul Pedagogic, iar această funcţie implică o mare responsabilitate, în doi ani de când ocup această funcţie, am avut parte de multe provocări.
Un rol foarte important îl ocupă reprezentanţii fiecărei clase, împreună alcătuim un colectiv de decizie. Mereu alături, cadrele didactice ne-au vegheat orice pas şi au venit mereu cu un gând bun sau un sfat.
În cadrul liceului nostru, întâlnirile Consiliului Elevilor au loc bilunar. În semestrul întâi, am desfăşurat o multitudine de activităţi care mai de care mai captivante, pentru a stimula interesul elevilor aupra implicării şi în alte activităţi decât cele din cadrul orelor de curs.
Un enorm succes l-am avut cu activitatea intitulată „Şi tu poţi fi Moş Crăciun”, campanie ce s-a desfăşurat în două etape - târg de felicitări, tablouri şi strângere de diverse obiecte, jucării, hăinuţe şi rechizite. Sprijinul părinţilor, al bârlădenilor şi al mass-mediei, a fost binevenit.
Toate activităţile derulate în aceşti doi ani au avut un evident caracter educativ, reuşind să îmbine şi să modeleze calităţile artistice, pedagogice şi sportive ale liceenilor  noştri, obţinându-se rezultate favorabile şi demne de lăudat.

                            Preşedinte CŞE - Petcu Alina


Școala în viața adolescenților


Varsta adolescenței este hotăratoare pentru formarea individului. Este o perioadă plină de contraste. Tanărul poate manifesta dispreț față de familie, dar și sensibilitate la judecata adultului.
Comportamentul adolescentului este contradictoriu: timiditatea exagerată sau agresivitatea excesivă. În această perioadă este foarte
Tănase Andrei cls a X-a A
importantă relația cu  adulții din jur (profesori, parinti) al căror comportament  nu trebuie să fie nici de o indulgenta extremă, nici de o rigiditate crescut. La aceasta varsta pot aparea comportamente precum ostilitatea, nonconformism, dar și tendința de a încălca normele sociale.
Metodele autoritare, rigiditatea educationala cresc disponisibilitatea pentru revoltă. Astfel, apar fenomene de inadaptare care conduc la infracțiuni variate, de la delicte minore, până la acte de violență ale adolescenților și tinerilor. Acestea se datorează unui slab control al impulsurilor, rezultat din deficiențe ale educatiei și au ca rezultate conduite agresive, atașamentul față de un grup care manifestă violentă.
Sentimentul de libertate stimulează reflecția pentru responsabilitatea față de decizia asumată. Autoritarismul dar și disciplina excesivă declanșează comportamente de nesupunere. Se impune deci, ca autoritatea exterioara a adulților să fie ințeleasă de adolescent, astfel că, acesta să-și asume responsabilitatea în relațiile cu grupul social.
  
                                                           Lungu Denisa
                                                         Clasa a XII-a 


Începuturile Bibliotecii ”Stroe Beloescu” din Bârlad


Înființarea Bibliotecii Publice, în anul  1906, a fost anunțată de o serie de evenimente care au deschis drumul pentru această notabilă realizare culturală. Astfel, încă din 1895, Externatul Secundar de fete iși  încropește o bibilotecă proprie, recunoscând asfel utilitatea inființării  unei  biblioteci școlare în care, pe langă materialele necesare pentru pregatirea lecțiilor, cititorul să poată răsfoi și cărți de interes mai larg. Primele două sute de  volume a fost donate de profesorul  I. Gâțulescu, acestora adăugându-se ulterior altele câteva sute, primite din donații particulare astfel încât, biblioteca avea la înființare 477 volume. 
Împrumutarea acestor volume se făcea în baza unui mic regulament despre modul de intrebuințare și păstrare a cărților.
Un rol binefăcător l-a avut tipograful Sigmund Gross care, în colaborare cu câțiva   elevi ai Liceului ”Gheorghe Roșca Codreanu” a inființat, în anul 1899, o Bibliotecă de lectură. Acțiunea, cu larg răsunet în epocă, a fost sprijinită de liberalul Nicolae Petraff acesta, inzestrând biblioteca cu carți de literatură și istorie. 
Asemenea acțiuni, deși generoase generau efecte limitate. Intelectualitatea orașului nutrea ambiții mult mai mari. Astfel, poetul G .Tudoreanu  promotor al activităților culturale, alături de și de profesorii ardeleni care activau aici, se exprima  fara echivoc despre necesitatea înființării unei Biblioteci Publice. Fucționarea bibliotecilor fără un sediu propriu, pe langă licee sau gimnazii, a demonstrat tuturor că acestea sunt utile nu elevilor și profesorilor ci tuturor celor care vor să-și desăvârșească educația.
Punctul  de vedere a lui G. Tudoreanu a fost făcut public în presa vremii, bucurându-se de aprecieri și încurajări din partea comunității culturale locale.

                                                                                                            
                                                                              Leonte Crina
                                                                              Clasa 12 BD